عکسهایی از خطّه فریومد / فرومد

زیر مجموعه وبلاگ خطّه فریومد / فرومد ( تاریخی ، علمی ، فرهنگی )

عکسهایی از خطّه فریومد / فرومد

زیر مجموعه وبلاگ خطّه فریومد / فرومد ( تاریخی ، علمی ، فرهنگی )

وصیّتنامۀ شهید محمّد علی عزیزی

« ... أَلا بذِکْرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ . »

( رعد ، 13 / ٢٨)

دل آرام گیرد به یادِ خدا

بسم الله الرّحمن الرّحیم 

وصیّتنامۀ شهید روحانی و پاسدارِ اسلام محمّد علی عزیزی 

بسم ربّ الشّهدا و الصّدیقین 

‏با حمد و سپاس خداى تعالى و ایزدِ منّان را که اوّل الاوّلین و آخِر الآخِرین است .

سپاس آن خداى را که بخشنده و پوشانندۀ گناهانِ ماست .

درود و سلام بر پیغمبرِ خاتم ، محمّد (ص) و ( ائمّه اطهار ) و بر اولیاء الله .

خداوندا تو را شُکر مى ‌کنم که به این بندۀ حقیر و گنهکارت اجازه داده ­اى تا براىِ رضاىِ تو بجنگد .

خداوندا گناهانِ مرا ببخش و اگر به درجۀ شهادت نائل گشتم مرا با شهداى مخلصِ خودت محشور بگردان و دریچۀ مغفرت و رحمتِ بى پایانت را به روى من بگشاى .

درودِ من به رهبرم که راهنماى ما به سوىِ شهادت و مَسلخِ عشق است . از بَرَکَتِ این رهبر بود که چهرۀ واقعى اسلام و قرآن را باز شناختیم . پیرِجماران بود که مرا از ضلالت و گمراهى و فساد نجات داد و به سوىِ شهادت و سعادتِ دنیا و آخِرت ( همراه ) کرد پس بیش از پیش قدرِ این رهبر را بدانید و به نصیحتهاى وى گوش دهید .

پدر و مادرِ مهربان و غم پرورم !

سلامِ مرا بپذیرید و مرا ببخشید که نتوانستم محبّتهاى شما را جبران کنم . به خدا قَسَم اگر تمامِ شب و روز زحمت می­ کشیدم و به شما محبّت مى ‌کردم باز هم کم و ناچیز بود چه رسد به اینکه من اصلاً کارى براى شما نکرده­ ام .

پدر و مادر !

هر چند من مى ‌روم و از شما جدا مى ‌شوم امّا شما ناراحت نباشید و این را بدانید که من امانتى در نزدِ شما بودم و مبادا پس از شهادتم گریه کنید و اشک بریزید .

وقتى نماز مى ‌خوانید برایم دعا و طلبِ مغفرت کنید .

پدرم !

مبادا روحیّه ‌ات را ببازى و تحتِ تأثیرِ احساسات قرارگیرىدشمنانِ اسلام را شاد کنى تا آنجا که جان دارید از ایران و انقلاب و رهبر و روحانیّت دفاع کنید .

پدرِ عزیزم !

مرا براى رضاى خدا به جبهه فرستادى همانطور که موقع ( اعزام ) ناراحت نبودى اگر من شهید شدم نیز ناراحت نباش .

مادرم !

تو باید افتخار کنى که فرزندت در راهِ خدا به این مقامِ والا رسید .

من هم افتخار مى‌ کنم که در دامانِ مادرى همچون تو پرورش یافتم و به این مقامِ والا رسیدم .

مادرم مبادا صبرت لبریز ( شود ) . تو نباید ناراحت باشى که فرزندت فداى راهِ حقّ و حقیقت شد .

مادرم !

غم مخور وبراى رسیدنِ صبح پیروزى شادى کن .

و امّا اى برادران و خواهرانم !

درس بخوانید چون میهنِ اسلامى ما به فرزندانِ با سواد احتیاج دارد و سعى کنید درس خواندنتان با اخلاص و تقوا باشد که در این صورت پیروز مى ‌شویم و گر نه امکان ندارد .

و شما اى خواهرانم !

زینب ‌گونه باشید و وقتى ازدواج کردید فرزندانى نیک و اصیل تربیت کنید .

برایم گریه نکنید که من به زندگى جاوید رسیدم .

و در آخِر از همه حلالیّت مى ‌طلبم و از همۀ فامیل و دوستان مى ‌خواهم که هر بدى دیده ‌اند حلال کنند و از همۀ شما مى ­خواهم که از  فضلِ بى‌ کران خدا ناامید نشوید و من ناامید نشدم با دلى محزون و به نگاه عاشقانه به سویش شتافتم .

با عرضِ معذرت متأسّفانه مسائلى [ است ] که من نتوانستم وصیّتنامۀ مفصّلى بنویسم امیدوارم همین چند خطّ که خیلى جزئى گفته ‌ام که به آنها عمل کنید و مرا ببخشید .

مهمّ ­ترین شرطِ وصیّتنامۀ من این است که در همین لحظه وصیتنامه ­ام را مى ‌خوانید و موقعى که خواستید به بهشتِ ‌رضا بیایید حتماً حتماً اوّل سرِ مزارِ  برادرم و بعد اگر فرصت داشتید سرِ قبرِ من بیایید و یک فاتحه ‌اى بخوانید .

خواهشمندم اگر به هیچ یک از شرطهاى وصیّتنامه عمل نکردید براى من مهمّ نیست ولى این یکى را باید عمل کنید زیرا در غیر این صورت راضى نیستم .

مقدارِ یک ماه روزۀ قرض برایم بگیرید و حدودِ سه ماه نماز بخوانید و مرا حلال کنید و برایم حلالیّت بطلبید .

اینها را نوشتم به خاطرِ اینکه به حدیثِ پیغمبر عمل کرده باشم .

وَ السّلامُ عَلَیکُم وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ

‏خدایا خدایا رهبرِ ما را تا انقلابِ حضرتِ مهدى نگه دار

خدایا خدایا تا انقلابِ مهدى خمینى را نگه دار


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد